Menu
Close
NL | FR | EN
Menu
NL | FR | EN

nieuws

Primeur: Eyeworks maakt allereerste Instagram-reeks

Het Vlaamse productiehuis Eyeworks werkt momenteel aan de allereerste fictiereeks die exclusief op Instagram zal te zien zijn. “Instaverliefd” zal in de tweede helft van maart live gaan op het populaire sociale netwerk.

 

De reeks vertelt het verhaal van 4 jongeren die hun gebrek aan succes in de liefde beu zijn en besluiten om een doorbraak te forceren. Ze gaan met elkaar een wedstrijd aan: zoveel mogelijk dates hebben op korte tijd. Samen klungelen ze zich een weg naar romantiek.  Bepaalde dates leveren bonuspunten op, andere strafpunten. Maar de echte jackpot is gereserveerd voor wie de ware liefde vindt.

De reeks wordt momenteel gedraaid in Antwerpen door productiehuis Eyeworks, gekend van populaire films als “De zaak Alzheimer” “Rundskop” en “Niet schieten”, en TV-reeksen als “Vermist” en “Eigen kweek”.  De reeks is bedacht en geschreven door SENNE DE HANDSCHUTTER en BRECHT DE GROOT, en wordt geregisseerd door SENNE DE HANDSCHUTTER. De hoofdrollen zijn voor SARAH MOUHAMOU (Ketnet wrapster), NAOMI JANSSENS  (Campus 12), THIJS ANTONNEAU (D5R) en RAYAN AGHASSAIY  (Belgische YouTuber UnaGize), aangevuld met tal van andere acteurs. De productie is in handen van NATHALIE VAN SCHELVERGEM van Eyeworks.

Met Instaverliefd komt het bedrijf nu met een primeur voor Vlaanderen: een fictiereeks die exclusief op Instagram te zien zal zijn. INSTAVERLIEFD wordt een reeks die helemaal aansluit bij jongeren en hun leefwereld, en die zich afspeelt op het medium dat momenteel bij hen het meeste leeft: Instagram.

Instagram is een medium waar vooral jongeren mee bezig zijn, zegt Peter Bouckaert, producent van Eyeworks. Met Instaverliefd verkennen we de mogelijkheden van dit medium, met een leuke reeks die helemaal aansluit bij de leefwereld van jongeren. Het is heel interessant om hiermee te pionieren.

Het maken van de reeks gebeurt op een intuïtieve en organische manier, en evolueert verder ook nadat de reeks live gaat. In tegenstelling tot de opnames van langspeelfilms en tv-reeksen gebeuren de opnames gespreid over losse dagen gedurende de komende maanden, waarbij wordt ingespeeld op de actualiteit en live events.

“Instaverliefd” gaat live op Instagram op 19 maart en zal over meerdere weken lopen. De reeks zal te zien zijn via Instastories en op Instagram TV waarop wekelijks een compilatie zal getoond worden.